Vauvojen vyöhyketerapia

Koliikkia, vatsanväänteitä,itkua ja unihäiriöitä. Kiusallisia pikkuvauvojen vaivoja. Moni vauva on saanut oireisiin apua vyöhyketerapiasta
Tavallisin hoitoon tulon syy on vauvan vatsaoireet,joista osa on koliikkia. Valtaosa vatsaoireista on suolisto-oireita. Suolisto-oireiden lisäksi vyöhyketerapialla voidaan hoitaa esimerkiksi vauvojen unihäiriöitä.
Vyöhyketerapiassa käsitellään jalkapohjan heijastepisteitä painelemalla ja hieromalla. Hoidolla pyritään aktivoimaan kehon omia parantumisprosesseja.
Vauvat käyvät vyöhyketerapiassa tavallisesti muutaman kerran. Hoito vaikuttaa vauvoihin monesti nopeammin kuin aikuisiin.
Yleensä kolme hoitokertaa riittää, jotkut tarvitsevat 5-10 kertaa. Toiset haluavat jatkaa hoitoja, koska vauva voi hyvin niiden aikana ja jälkeen. Vyöhyketerapiaa voidaan antaa myös ylläpitävänä ja rentouttavana hoitona esimerkiksi kerran kuussa.
Hoitokerta kestää n. 20-30 min. Vanhemmat saavat myös kotihoito-ohjeita ja esim. vauvahieronta voidaan käydä lävitse.
Vyöhyketerapia sopii yleensä kaikille perusterveille vauvoille. Flunssaiselle tai muuten sairaalle vauvalle hoitoa ei tehdä.