Ajankohtaista tietoa ja ohjeita asiakkaille (Mäntyharju ja Pertunmaa)

ETÄKUNTOUTUS

Tarjoamme fysioterapiaa myös etäyhteydellä. Sitä varten tarvitset älypuhelimen, tabletin tai tietokoneen sekä toimivan nettiyhteyden, jotta voit ladata Play-kaupasta ilmaisen Viivi Health sovelluksen.

Etäkuntoutus on tutkitusti tehokas ja hyvä kuntoutusmuoto!

Etäkuntoutuksen kautta voidaan:

* Haastatella ja tehdä alkukartoitus
* Ohjata sekä neuvoa
* Antaa hoito-ohjeita
* Antaa harjoitteita ja harjoitella yhdessä terapeutin kanssa.

Onko sinulla lääkärin lähete fysioterapiaan? Ota yhteyttä fysioterapeuttiisi, niin voitte arvioida yhdessä, voisiko fysioterapeuttiset toimenpiteet aloittaa etänä. Saat myös Kelan sairaanhoitokorvauksen etäterapiasta samoin, kuin saisit lähikontaktissakin lääkärin lähetteellä.

Etäkuntoutuksesta voit kysyä lisää ja varata ajan numerosta 044 5464646.

21.3.2020:

Yrityksessämme seurataan tarkasti viranomaisten antamia ohjeita ja toimitaan viranomaisten antamien määräysten mukaisesti. Näin ollen, toimintamme jatkuu toistaiseksi normaalisti. Kysy rohkeasti lisää!

1) Fysioterapeuttinen tutkimus ja hoito (lääkärin lähetteellä)

Sairausvakuutuslain mukainen korvaus fysioterapeuttisesta tutkimuksesta ja hoidosta jatkuu entisellään.

2) Kelan kuntoutuspalvelujen (vaativa lääkinnällinen kuntoutus) toteuttaminen koronavirusepidemian aikana

Kela on muuttanut suositustaan Kelan kuntoutuksen toteuttamisesta. Ote tiedotteesta 20.3.2020:

”Koronavirusepidemian aikana palveluntuottajalla ei ole velvollisuutta järjestää kuntoutusta kasvokkain eikä asiakkaalla ole velvollisuutta osallistua kasvokkain tapahtuvaan kuntoutukseen. Jos palveluntuottaja ei toteuta kuntoutuspalvelua epidemian aikana, asiakas voi valita toisen palveluntuottajan.

Palveluntuottajan ja asiakkaan on sovittava kuntoutuksen jatkamisesta yhdessä. Jos kuntoutusta päätetään jatkaa kasvokkain, palveluntuottajan ja asiakkaan on arvioitava koronavirusinfektion leviämiseen liittyvät riskit ja huolehdittava tehostetusta hygieniasta ja muusta tarpeellisesta suojautumisesta.”

3) Tarpeen mukaan otamme käyttöön mahdollisuuden etäterapiaan

Lopuksi: Muistathan peruuttaa varaamasi ajan, jos et ole tulossa. Lyhyelläkin varoitusajalla peruutukset ovat nykyisessä poikkeustilanteessa maksuttomia.